Beoordeeld met een 9,2 kiyoh lubee beoordeling 300+ klantbeoordelingen

085 - 01 60 900 wij zijn 24/7 bereikbaar

Hoe promoot je je evenement via facebook?

Het gebruik van social media is tegenwoordig niet meer weg te denken wanneer je een evenement organiseert. Vooral facebook is hierbij onmisbaar. Wist je dat er in 2017 wereldwijd maar liefst 47 miljoen facebook evenementen werden georganiseerd? Hoe groot of klein je evenement ook is, door het goed te promoten via facebook kun je zorgen voor een stuk meer bekendheid, meer bezoekers en dus hopelijk ook een groter succes! Wij delen hier een aantal tips over hoe je jouw evenement het beste kunt promoten via facebook.

Tip 1: Je evenement delen

Om jouw evenement te promoten op facebook, is het ten eerste handig om het evenement te delen met zo veel mogelijk van je eigen vrienden en volgers. Vraag ook aan hen om het evenement met zoveel mogelijk anderen te delen. Als dit goed gebeurd, heb je binnen de kortste keren een hoop nieuwe bezoekers en interactie op de evenementpagina van jouw facebook evenement. Hoe doe je dit precies? Ga eenvoudigweg naar het keuzemenu van je evenementpagina op facebook. Klik eerst op ‘uitnodigen’ en vervolgens op ‘delen op pagina’.

 

Tip 2: Organiseer een winactie

Zodra mensen interesse hebben getoond in jouw evenement, komen ze op de facebookpagina van het evenement terecht. Maar dan ben je er nog niet. Je wilt die interesse ook vasthouden zodat ze je evenement ook daadwerkelijk zullen gaan bezoeken. Je kunt interactie met je online bezoekers creëren door bijvoorbeeld een winactie te organiseren. Geef bijvoorbeeld aan dat je gratis toegangskaartjes of andere leuke extra’s zal verloten onder bezoekers die reageren op het bericht of die de evenement pagina delen. Dat levert gegarandeerd interesse op!

Tip 3: Creëer een gevoel van schaarstePromoot je evenement via facebook

Dit klinkt misschien wat contra-intuïtief, maar op een gegeven moment is het goed om te laten blijken dat de kaarten voor jouw evenement (bijna) uitverkocht zijn. Hierdoor zullen degenen die jouw evenementpagina hebben geliked denken “Oh nee, daar wil ik toch echt wel naar toe. Nu moet ik snel mijn kaartje kopen!” Wat hierbij ook kan helpen is dat je kaartjes in verschillende prijsklassen aanbiedt. ‘Early birds’, oftewel bezoekers die hun kaartje ruim van tevoren aanschaffen, betalen de laagste prijs. Hoe langer men wacht, hoe meer de prijs oploopt. Dan zullen kopers er zeker vroeg bij willen zijn!

Tip 4: Maak gebruik van influencers

Ja, ook in Nederland kun je influencers inhuren die zich enkel en alleen focussen op het promoten van evenementen op social media zoals facebook. Dit is vooral interessant wanneer jouw evenement gericht is op een jong publiek dat veel tijd spendeert op social media. Zij zullen vatbaar zijn voor de charmes van influencers. Influencers zijn doorgaans bekend via youtube, instagram of andere social media kanalen en hebben daarop veel volgers. Wanneer zij met jou samenwerken om jouw facebook evenement te promoten, zullen ze het evenement delen op hun eigen tijdlijn, hun vrienden en volgers uitnodigen om te komen en persoonlijke berichten sturen aan mensen om ze van jouw evenement op de hoogte te brengen.