Beoordeeld met een 9,2 kiyoh lubee beoordeling 300+ klantbeoordelingen

085 - 01 60 900 wij zijn 24/7 bereikbaar

Instagram gebruiken voor jouw onderneming: 3 tips

Het valt niet te ontkennen: Instagram wordt steeds populairder, met name onder jongere consumenten. Slimme bedrijven spelen hierop in door een actief Instagram account bij te houden voor hun diensten of producten. Wanneer je Instagram goed inzet, kan je hiermee nieuwe klanten aantrekken en een online aanwezigheid creëren voor je bedrijf. Wil je weten hoe je dat doet? Lees dan onderstaande vijf tips.

Tip 1: Zorg voor mooie productfoto’s

Op Instagram draait het nu eenmaal om beeldmateriaal. Goede productfoto’s zijn dan ook onmisbaar. Goede foto’s zorgen voor meer belangstelling, meer volgers en dus ook meer verkoop! Wist je dat 90% van de informatie die onze hersenen verwerken visueel is? Klanten en potentiële klanten zijn dus erg gevoelig voor beeldmateriaal. Hoe aantrekkelijker dit eruit ziet, hoe beter. Daarnaast is het zo dat visuele informatie, zoals een foto, maar liefst 60 duizend keer sneller door de hersenen wordt verwerkt dan informatie in een tekst. Een foto zegt meer dan duizend woorden, zegt men. Bovendien geeft 67% van de consumenten aan dat ze de kwaliteit van een productfoto een van de belangrijkste factoren vinden bij het online winkelen.

Maar ja, hoe zorg je als ondernemer voor goede foto’s van jouw product voor op je Instagram profiel? Zorg er in ieder geval voor dat je foto’s een hoge resolutie hebben. Dit ziet er aantrekkelijker en professioneler uit. Je bereikt een hogere resolutie met een goede kwaliteitscamera of met een smartphone waar een degelijke camera op zit. Tijd om als bedrijf hierin te investeren!

Laat ook je product van meerdere kanten zien. Consumenten houden van het gemak van online winkelen, maar missen de ervaring dat ze het product in hun handen kunnen houden. Meerdere foto’s van het product, genomen uit verschillende hoeken, kunnen twijfels wegnemen.

Tip 2: Kijk naar je concurrenten voor inspiratie

Het kan best lastig zijn om met Instagram te beginnen als je hier nog geen ervaring mee hebt. Welke stijl wil je hanteren? Welke sfeer wil je uitstralen met de foto’s die je op Instagram plaatst? Allemaal vragen om over na te denken. Gelukkig hoef je echt niet helemaal het wiel opnieuw uit te vinden. Grote kans dat er vergelijkbare ondernemingen zijn die ook al een Instagram account hebben. Heb je net een Instagram kanaal geopend voor je koffiezaak? Kijk dan eens naar de profielen van andere koffiezaken. Wat voor foto’s plaatsen zij? Kijk rond wat je aanspreekt en doe op die manier inspiratie op. Gaandeweg zal je ontdekken wat voor jouw onderneming het beste werkt.

Tip 3: Laat zien wat je doet op een creatieve manier

Focus op de oplossingen die jij biedt in plaats van op de producten die je verkoopt. Op Instagram is het cruciaal om waarde toe te voegen aan het leven van je klanten en dat ook nog op een manier te doen die er aantrekkelijk uitziet.

Verleen je een dienst? Focus dan op het tonen van het proces achter je diensten. Laat je bedrijfscultuur zien, deel je missie met de wereld of deel simpelweg wat relevante tips en trics die interessant zijn voor jouw klanten. Upload foto’s en korte video’s.

Deel bijvoorbeeld ook hoe makkelijk het voor jouw klanten is om te betalen met een foto van een blije, betalende klant. Door een mobiele pinautomaat huren wordt betalen voor jouw klanten makkelijker dan ooit!