Beoordeeld met een 9,2 kiyoh lubee beoordeling 300+ klantbeoordelingen

085 - 01 60 900 wij zijn 24/7 bereikbaar

Maak van je webshop een succes!

Steeds meer ondernemers in Nederland kiezen ervoor om hun producten te verkopen via een webshop. Slim, want Nederlandse consumenten doen ieder jaar steeds vaker hun aankopen online. Het opzetten van een webshop is dan ook een verstandige keuze als volgende stap voor jouw onderneming. Maar er komt nog best veel bij kijken. Hoe kun je je webshop nou zo indelen dat het een daverend succes wordt? Wij hebben voor jou vier tips op een rij gezet:

  1. Wat maakt jou uniek?

Iedere onderneming is uniek. En dat geldt ook voor iedere webshop. Maar jouw klant weet dat natuurlijk nog niet. Denk daarom eerst zelf na over welke Unique Selling Points jouw bedrijf zo sterk maken. Op welke vlakken onderscheid jij jezelf van al die andere webshops? Als je dit weet, laat het dan ook zien aan de bezoekers van je webshop. Vertel ze waarom ze nou juist bij jouw webshop moeten zijn en niet bij die van je concurrent.

  1. Zorg voor goede content

Online shoppen heeft vele voordelen. Het is snel en makkelijk, je hebt veel keuze en je hoeft er je luie stoel niet voor uit. Helaas kleven er voor de consument ook een aantal nadelen aan. Een daarvan is dat de klant de producten minder goed kan beoordelen dan wanneer hij ze in de winkel zou zien. Hij kan de producten bij wijze van spreken niet even in zijn handen houden. Dat maakt de beslissing om iets wel of niet te kopen lastiger. Help je klant hier een handje in door jouw producten van excellente content te voorzien. Zorg voor scherpe, aantrekkelijke, duidelijke foto’s van je producten. En uiteraard mag een duidelijke, goedgeschreven productomschrijving ook niet ontbreken. Je kan nog een stapje verder gaan door je bezoekers te verrassen met steeds nieuw video- en beeldmateriaal.

  1. Maak betalen makkelijk

Voor de producten die jij in je winkel verkoopt, is een pinautomaat huren ideaal om betalingen zo makkelijk mogelijk te maken voor je klanten. Maak het de klanten van je webshop ook gemakkelijk! Zorg voor een ruime keuze in betaalmogelijkheden, zoals Paypal, iDeal of acceptgiro. Het is hierbij verstandig om die betaalmogelijkheden aan te bieden die jouw doelgroep het prettigst vindt. Houd hierbij rekening met of je klanten vooral uit Nederland of uit het buitenland komen. Hebben ze veel ervaring met online winkelen of gaan ze liever voor een voor de hand liggende methode. Houd hier allemaal rekening mee.

  1. Wel zo eenvoudig!

Het uiteindelijke doel van jouw webshop is natuurlijk dat zo veel mogelijk bezoekers ook echt iets gaan kopen. Maar besef je goed dat veel online shoppers lui zijn en er niet van houden als ze eerst nog allerlei stappen moeten doorlopen om een aankoop te kunnen doen. Maak je het te ingewikkeld, dan raak je een groot deel van de potentiele kopers kwijt. Zorg er daarom voor dat het voor jouw bezoekers zo makkelijk mogelijk is om producten te kopen in jouw webshop. Het liefst zou een klant binnen drie stappen zijn aankoop moeten kunnen voltooien. Zorg er daarom voor dat jouw webshop praktisch is ingericht en over een soepel lopend betaalproces beschikt. Laat anderen eens als test een aankoop doen in jouw webshop om te kijken hoe makkelijk of moeilijk dit gaat. Zo krijg je inzicht in het koopproces van je klant en weet je waar je eventueel verbeteringen moet aanbrengen.