Beoordeeld met een 9,2 kiyoh lubee beoordeling 300+ klantbeoordelingen

085 - 01 60 900 wij zijn 24/7 bereikbaar

Wilt u een pinautomaat huren?

Laat uw klant snel en eenvoudig betalen via een professioneel pinapparaat van Lubee.
Al beschikbaar vanaf 1 dag bij de best beoordeelde pinverhuurder van Nederland.
Neem gerust contact op, wij helpen u graag verder.

Pinautomaat huren voor uw evenement of in de winkel?
In geval van spoed zijn wij binnen 3 uur ter plaatse.
Lees onze klantervaringen en huur een pinautomaat!

Hoe werkt het

100% Service bij Lubee

  • Inclusief bezorgen en retour zenden
  • Transacties < 24 uur uitbetaald
  • Creditcardacceptatie mogelijk
  • Helpdesk is 24 uur per dag bereikbaar!

Kan ik u helpen? Neem gerustcontact op

085 - 01 60 900 Bekijk beoordelingen

Alles over mobiel betalen: de spelers en het speelveld

 

Betalen: wat is er aan de hand?

De wereld om ons heen verandert. En in steeds sneller tempo. Dat geldt ook voor onze manieren van betalen. Contant geld gebruiken we steeds minder en we doen allerlei aankopen via webshops waarbij we mobiel afrekenen met een paar clicks via bijvoorbeeld Ideal of Paypal. Maar er is veel meer aan de hand. Consumenten krijgen steeds vaker nieuwe betaalmethoden aangeboden. Wat hierbij opvalt is dat zowel financiële instellingen als commerciële bedrijven betaal oplossingen aanbieden voor de consument. Maar wat gebeurt er nu precies op dit ingewikkelde speelveld waar de digitale portemonnee van de consument de hoofdrol speelt?

 

De spelers en de belangen

In het spel van betalen en geld ontvangen hebben als eerste de consument en leverancier natuurlijk een belang. Zij willen namelijk zo snel mogelijk het betaalmiddel uitwisselen voor goederen of diensten. Daar doet de pinpas zijn dienst; betalen met de pinpas gaat super snel. Als tweede heeft de bank, die de betaalstromen faciliteert, ook een belang. De bank wil namelijk verdienen aan het totaal van transacties. En dit moet ook op een veilige manier gebeuren, anders loopt de bank risico op reputatieschade. Tot slot zien we een nieuwe speler op het speelveld. Daar waar eerst de bank het spel van betalen beheerste, zien we dat er nu meer spelers met belangen komen zoals bijvoorbeeld Apple Pay of Google Pay. Zij hebben weer hun eigen commerciële belangen. Dit spel van betalen wordt gespeeld met behulp van betaal apps en zogeheten ‘wallets’.

 

Wat is direct of indirect betalen?

Wanneer consumenten met hun laptop of smartphone geld overmaken, spreken we van indirect betalen. Hierbij valt te denken aan thuis shoppen vanaf de bank, waarbij consumenten online betalen aan een webshop met Ideal. Maar ook elkaar na een avondje uit een Tikkie sturen met de telefoon valt onder indirect betalen. We spreken van direct betalen wanneer de consument de smartphone als bankkaart gebruikt. Dit wordt ook wel een ‘wallet’ genoemd. De nieuwste smartphones zijn uitgerust met een NFC (Near Field Communication) chip die nodig is om de wallet app te kunnen gebruiken. De consument houdt de telefoon hierbij boven een betaalautomaat en klaar is Kees. Snel en doeltreffend.

 

Op deze manier direct betalen is ook mogelijk bij mobiele pinautomaten. Razendsnel en makkelijk betalen voor je consumenten. Ook een mobiele pinautomaat huren voor jouw onderneming?

 

Spannend

Betalen door middel van een wallet gebeurt op dit moment al. En er zijn ook al steeds meer spelers op het speelveld te zien. Deze namen komen misschien wel bekend voor: Garmin Pay, Google Pay, Fit bit Pay, de wallets van de grote Nederlandse banken… En zo zijn er nog veel meer! Wie gaat deze strijd van mobiel betalen winnen? Daar zal het de komende jaren om gaan spannen. Het spannendst gaat worden welke nieuwe technologieën met welke producten gecombineerd gaan worden. Sommige spelers hebben het veld al moeten ruimen, zoals Squarewallet, die met Starbucks in zee ging. Uiteindelijk bleek dat het Squarewallet loyalty programma gewoon niet interessant genoeg was voor de consumenten.

 

Welke wallet moet ik kiezen?

Tja, wij weten het ook nog niet. Tot nu toe is het voordeel van de ene wallet boven de andere nog niet heel duidelijk. Het betaalgemak dient de consument. Dus als je met je wallet makkelijk kunt afrekenen, levert het je al snel wat op. Heb je een telefoon met NFC en een bank die dit faciliteert, dan kun je nu al aan de slag met mobiel betalen. Spannend wordt het pas als er loyalty programma’s gekoppeld gaan worden aan het gebruik van je wallet. Dan zal de commerciële strijd werkelijk losbarsten.

Instagram gebruiken voor jouw onderneming: 3 tips

Het valt niet te ontkennen: Instagram wordt steeds populairder, met name onder jongere consumenten. Slimme bedrijven spelen hierop in door een actief Instagram account bij te houden voor hun diensten of producten. Wanneer je Instagram goed inzet, kan je hiermee nieuwe klanten aantrekken en een online aanwezigheid creëren voor je bedrijf. Wil je weten hoe je dat doet? Lees dan onderstaande vijf tips.

Tip 1: Zorg voor mooie productfoto’s

Op Instagram draait het nu eenmaal om beeldmateriaal. Goede productfoto’s zijn dan ook onmisbaar. Goede foto’s zorgen voor meer belangstelling, meer volgers en dus ook meer verkoop! Wist je dat 90% van de informatie die onze hersenen verwerken visueel is? Klanten en potentiële klanten zijn dus erg gevoelig voor beeldmateriaal. Hoe aantrekkelijker dit eruit ziet, hoe beter. Daarnaast is het zo dat visuele informatie, zoals een foto, maar liefst 60 duizend keer sneller door de hersenen wordt verwerkt dan informatie in een tekst. Een foto zegt meer dan duizend woorden, zegt men. Bovendien geeft 67% van de consumenten aan dat ze de kwaliteit van een productfoto een van de belangrijkste factoren vinden bij het online winkelen.

Maar ja, hoe zorg je als ondernemer voor goede foto’s van jouw product voor op je Instagram profiel? Zorg er in ieder geval voor dat je foto’s een hoge resolutie hebben. Dit ziet er aantrekkelijker en professioneler uit. Je bereikt een hogere resolutie met een goede kwaliteitscamera of met een smartphone waar een degelijke camera op zit. Tijd om als bedrijf hierin te investeren!

Laat ook je product van meerdere kanten zien. Consumenten houden van het gemak van online winkelen, maar missen de ervaring dat ze het product in hun handen kunnen houden. Meerdere foto’s van het product, genomen uit verschillende hoeken, kunnen twijfels wegnemen.

Tip 2: Kijk naar je concurrenten voor inspiratie

Het kan best lastig zijn om met Instagram te beginnen als je hier nog geen ervaring mee hebt. Welke stijl wil je hanteren? Welke sfeer wil je uitstralen met de foto’s die je op Instagram plaatst? Allemaal vragen om over na te denken. Gelukkig hoef je echt niet helemaal het wiel opnieuw uit te vinden. Grote kans dat er vergelijkbare ondernemingen zijn die ook al een Instagram account hebben. Heb je net een Instagram kanaal geopend voor je koffiezaak? Kijk dan eens naar de profielen van andere koffiezaken. Wat voor foto’s plaatsen zij? Kijk rond wat je aanspreekt en doe op die manier inspiratie op. Gaandeweg zal je ontdekken wat voor jouw onderneming het beste werkt.

Tip 3: Laat zien wat je doet op een creatieve manier

Focus op de oplossingen die jij biedt in plaats van op de producten die je verkoopt. Op Instagram is het cruciaal om waarde toe te voegen aan het leven van je klanten en dat ook nog op een manier te doen die er aantrekkelijk uitziet.

Verleen je een dienst? Focus dan op het tonen van het proces achter je diensten. Laat je bedrijfscultuur zien, deel je missie met de wereld of deel simpelweg wat relevante tips en trics die interessant zijn voor jouw klanten. Upload foto’s en korte video’s.

Deel bijvoorbeeld ook hoe makkelijk het voor jouw klanten is om te betalen met een foto van een blije, betalende klant. Door een mobiele pinautomaat huren wordt betalen voor jouw klanten makkelijker dan ooit!

 

 

 

 

 

 

Haal het meeste uit Koningsdag als ondernemer

Koningsdag staat alweer voor de deur. Op 27 april is het weer zover! Een feestelijke dag vol gezelligheid. Maar ook een mooie gelegenheid om als ondernemer je van je beste kant te laten zien. En extra inkomsten binnen te slepen. Als dat niet feestelijk is!

De dag van de vrijmarkt

Wie denkt aan Koningsdag, die denkt aan de vrijmarkt. Op deze bijzondere feestdag mag iedereen spullen verkopen zonder vergunning en zonder daar belasting over te betalen. Voor ondernemende burgers is dit een buitenkansje. Maar jij als echte ondernemer kan ook profiteren van Koningsdag. Heb je bijvoorbeeld een webshop? Dan is Koningsdag dé kans om je producten eens op een fysieke manier te verkopen en om een hele nieuwe groep klanten aan te trekken. Zo creëer je meer naamsbekendheid voor jouw onderneming en haal je extra opbrengsten binnen.

Een goede voorbereiding

Verkoop je normaal gesproken jouw producten in een webshop of in een winkel? Ga met Koningsdag dan eens de straat op om je producten op een hele directe manier aan de man te brengen. Daar is wel wat voorbereiding voor nodig. Zorg er uiteraard voor dat je genoeg producten hebt om te verkopen. Het liefst met een feestelijk oranje tintje! En houd ook het weer in de gaten, vooral als je etenswaren verkoopt. Misschien is het wel nodig om voor koeling te zorgen of juist beschutting van de regen.

Wat ga je verkopen?

Dan is natuurlijk de grote vraag: wat ga je op Koningsdag verkopen? Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat voor producten je normaal gesproken verkoopt. Je kunt er uiteraard voor kiezen om dezelfde producten aan de kraam te verkopen die je normaal gesproken ook in de winkel verkoopt. Maar houd er wel rekening mee dat het publiek op Koningsdag vooral op zoek is naar goedkope en snelle koopjes. Ze hebben minder tijd om uitgebreid rond te struinen, zoals in een normale winkel het geval is. Je kan er dus ook voor kiezen om alleen producten te verkopen die je voor een klein prijsje weg kunt doen. Of verkoop promotiemateriaal, zoals flesjes water met het logo van je onderneming erop. Je kunt ook een leuke actie organiseren waarbij er wat te winnen valt. Bijvoorbeeld voorbijgangers laten raden hoeveel kleine voorwerpen er in een glazen pot zitten of iets dergelijks.

Maak het je klanten makkelijk

De meeste mensen die hun spullen uitstallen op een kleedje op Koningsdag, accepteren alleen contant geld. Toch betaalt de Nederlandse consument steeds vaker met de pinpas. Als je bij jouw kraam wél kunt pinnen, heb je meteen een streepje voor op je concurrenten. Hoe doe je dat? Gewoon een mobiele pinautomaat huren. Zo maak je het jouw klanten lekker makkelijk op Koningsdag en hoef je nooit een betaling te missen!

Vergeet dit niet!

Koningsdag lijkt een dag van vrijheid en blijheid. Toch zijn er ook op deze feestdag een aantal regels waar verkopers en ondernemers zich aan dienen te houden. Ga jij ook de markt op met jouw onderneming deze Koningsdag? Let dan op deze regels! Je hebt bijvoorbeeld een vergunning nodig als je alcohol wilt verkopen. Ook als je etenswaar wilt verkopen de koel gehouden moeten worden of die moeten worden verhit om gegeten te kunnen worden, heb je een vergunning nodig. Het verkopen van levende dieren of wapens is ook op Koningsdag niet toegestaan op straat. Daarnaast is het in de meeste gemeentes niet toegestaan om drank in glazen te schenken of flesjes te verkopen die van glas gemaakt zijn. Dit is in verband met de veiligheid. Om te weten hoe dit zit voor jouw gemeente, kun je het beste even kijken op de site van de gemeente in kwestie.

Hoe maak je jouw onderneming duurzaam?

Duurzaamheid wordt een steeds belangrijker onderwerp. Ook voor ondernemers. Het is niet alleen goed voor de planeet om je onderneming duurzamer te maken. Het kan je ook nog eens winst opleveren! Door als onderneming een duurzaam imago te hebben, geef je je (potentiële) klanten nóg een reden om voor jou te kiezen. En niet voor je concurrent. Maar hoe pak je dat precies aan: duurzaam ondernemen? We hebben voor jou vier tips op een rij gezet hoe jij je onderneming duurzamer kunt maken.

Tip 1: Laat je klanten met pin betalen

In Nederland betalen consumenten steeds vaker met pin ten opzichte van contante betalingen. En dat is goed nieuws voor het milieu, want pinbetalingen zijn minder belastend voor de planeet dan betalingen met cash. Zo blijkt uit een onderzoek van DNB.

Het is daarom ook aan te raden om het jouw klanten zo makkelijk mogelijk te maken om met hun pinpas te betalen. Dat doe je bijvoorbeeld door een mobiele pinautomaat te huren. Zo maak je het jouw klanten gemakkelijk en je doet de planeet er ook een plezier mee.

Tip 2: Verbruik minder energie

Er is nou eenmaal energie voor nodig om je onderneming draaiende te houden. En dan bedoelen we niet alleen jouw onvermoeibare enthousiasme! Het besparen van energie is goed voor het milieu en het klimaat. Maar daarnaast kan het jou ook jaarlijks een hoop geld besparen in energiekosten.

Je kunt je energieverbruik verlagen door bijvoorbeeld alleen te kiezen voor elektrische apparaten die een goed energielabel hebben. Tegenwoordig kun je op de meeste elektronica wel zien hoe energiezuinig ze zijn. Als het energielabel van het apparaat donkergroen gekleurd is in de categorie A of A+++, dan weet je dat dit een energiezuinig en dus milieuvriendelijke optie is.

Een andere tip die je makkelijk kunt toepassen, is om alle apparaten en opladers die je niet gebruikt, uit te schakelen. Het komt vaak voor dat mensen hun elektronische apparaten aan laten staan of in een standby stand. Dit slurpt ongemerkt veel energie en dat is zonde! Laat apparaten ook niet langer in de oplader zitten dan nodig is. En haal de oplader uit het stopcontact wanneer je klaar bent met opladen. Alleen al door deze eenvoudige tip toe te passen, kun je maar liefst 50% van je energieverbruik verminderen.

Tip 3: Kies voor groene energie

Als je dan al energie gaat verbruiken, zorg er dan voor dat dit groene energie is. Check bij je huidige energieleverancier of zij wel of niet in groene energie voorzien. Als dat zo is, kun je gewoon bij je eigen energieleverancier blijven. Als dat niet zo is, is het verstandig om over te stappen naar een energieleverancier die wel groene energie levert. Daarnaast zou je ook kunnen overwegen om zonnepanelen of een zonneboiler te plaatsen op de locatie van je onderneming. Gebruik je vaak de auto voor je onderneming? Denk dan eens aan overstappen op een elektrische auto. Dat is een duurzaam alternatief en zal je ook nog eens kosten besparen.

Tip 4: Verbruik minder papier

Bij een onderneming wordt vaak een hoop papier gebruikt. En het gebruik van papier is belastend voor het milieu. Vermindering van papiergebruik is dan ook een goede stap naar duurzaamheid. Het gebruiken van papier is namelijk lang niet altijd nodig. Tegenwoordig zijn er vaak digitale alternatieven te bedenken, waarvoor je geen enkel blaadje papier nodig hebt. Stuur nieuwsbrieven bijvoorbeeld niet langer met de post, maar verzamel in plaats daarvan mailadressen van vaste klanten en stuur per mail een digitale nieuwsbrief.

Maak van je webshop een succes!

Steeds meer ondernemers in Nederland kiezen ervoor om hun producten te verkopen via een webshop. Slim, want Nederlandse consumenten doen ieder jaar steeds vaker hun aankopen online. Het opzetten van een webshop is dan ook een verstandige keuze als volgende stap voor jouw onderneming. Maar er komt nog best veel bij kijken. Hoe kun je je webshop nou zo indelen dat het een daverend succes wordt? Wij hebben voor jou vier tips op een rij gezet:

  1. Wat maakt jou uniek?

Iedere onderneming is uniek. En dat geldt ook voor iedere webshop. Maar jouw klant weet dat natuurlijk nog niet. Denk daarom eerst zelf na over welke Unique Selling Points jouw bedrijf zo sterk maken. Op welke vlakken onderscheid jij jezelf van al die andere webshops? Als je dit weet, laat het dan ook zien aan de bezoekers van je webshop. Vertel ze waarom ze nou juist bij jouw webshop moeten zijn en niet bij die van je concurrent.

  1. Zorg voor goede content

Online shoppen heeft vele voordelen. Het is snel en makkelijk, je hebt veel keuze en je hoeft er je luie stoel niet voor uit. Helaas kleven er voor de consument ook een aantal nadelen aan. Een daarvan is dat de klant de producten minder goed kan beoordelen dan wanneer hij ze in de winkel zou zien. Hij kan de producten bij wijze van spreken niet even in zijn handen houden. Dat maakt de beslissing om iets wel of niet te kopen lastiger. Help je klant hier een handje in door jouw producten van excellente content te voorzien. Zorg voor scherpe, aantrekkelijke, duidelijke foto’s van je producten. En uiteraard mag een duidelijke, goedgeschreven productomschrijving ook niet ontbreken. Je kan nog een stapje verder gaan door je bezoekers te verrassen met steeds nieuw video- en beeldmateriaal.

  1. Maak betalen makkelijk

Voor de producten die jij in je winkel verkoopt, is een pinautomaat huren ideaal om betalingen zo makkelijk mogelijk te maken voor je klanten. Maak het de klanten van je webshop ook gemakkelijk! Zorg voor een ruime keuze in betaalmogelijkheden, zoals Paypal, iDeal of acceptgiro. Het is hierbij verstandig om die betaalmogelijkheden aan te bieden die jouw doelgroep het prettigst vindt. Houd hierbij rekening met of je klanten vooral uit Nederland of uit het buitenland komen. Hebben ze veel ervaring met online winkelen of gaan ze liever voor een voor de hand liggende methode. Houd hier allemaal rekening mee.

  1. Wel zo eenvoudig!

Het uiteindelijke doel van jouw webshop is natuurlijk dat zo veel mogelijk bezoekers ook echt iets gaan kopen. Maar besef je goed dat veel online shoppers lui zijn en er niet van houden als ze eerst nog allerlei stappen moeten doorlopen om een aankoop te kunnen doen. Maak je het te ingewikkeld, dan raak je een groot deel van de potentiele kopers kwijt. Zorg er daarom voor dat het voor jouw bezoekers zo makkelijk mogelijk is om producten te kopen in jouw webshop. Het liefst zou een klant binnen drie stappen zijn aankoop moeten kunnen voltooien. Zorg er daarom voor dat jouw webshop praktisch is ingericht en over een soepel lopend betaalproces beschikt. Laat anderen eens als test een aankoop doen in jouw webshop om te kijken hoe makkelijk of moeilijk dit gaat. Zo krijg je inzicht in het koopproces van je klant en weet je waar je eventueel verbeteringen moet aanbrengen.

Pinnen in Duitsland? Lang niet altijd mogelijk

Een dagje op bezoek gaan bij onze oosterburen is altijd leuk. Maar waar je in Nederland gewend bent dat je in vrijwel alle winkels en restaurants kunt pinnen, is dit in Duitsland lang niet altijd het geval. Ergens een kopje koffie drinken op een terras, inslaan bij een grote supermarkt of een dagje kleding shoppen. Dat doen wij Nederlanders niet alleen graag in onze eigen steden, maar ook vaak over de grens. Maar helaas gaat betalen met een pinpas daar lang niet altijd zo makkelijk als hier. Ondanks dat Duitsland en Nederland buurlanden zijn, lijkt er op dit gebied toch een groot verschil te bestaan. Onze oosterburen hebben het niet zo op pinbetalingen. Als je gewend bent om in Nederland overal met je pinpas te kunnen afrekenen, kan je in Duitsland nog wel eens van een koude kermis thuiskomen. Waar ligt dat eigenlijk aan?

Waarom pinnen Duitsers zo weinig?

Uit onderzoek blijkt dat Duitsers in 2017 nog 74% van hun betalingen met contant geld deden. In Nederland was dit slechts 40%. Waarom betalen zij zo graag met cash? Uit enquêtes blijkt dat Duitsers dit doen omdat ze er nu eenmaal aan gehecht zijn. Ze beschouwen contante betalingen als veiliger, duidelijker en anoniemer. Daarnaast hebben ze voor hun gevoel zo meer controle over hun betalingen. In veel winkels en cafés zijn pinbetalingen dan ook niet eens mogelijk. Of pas vanaf een bepaald bedrag, zoals boven de 10 euro. Waar dit ook mee te maken kan hebben is dat als er met pinpas wordt betaald, 0,2 procent van het aankoopbedrag in rekening wordt gebracht voor de winkelier. Wanneer er met een creditcard wordt betaald is dit zelfs 0,8 procent. Al deze factoren leiden ertoe dat een gemiddelde Duitser zo’n 107 euro aan contant geld bij zich draagt in zijn portemonnee.

In Nederland pinnen we juist steeds vaker

Terwijl onze oosterburen nog steeds huiverig lijken als het op pinnen aankomt, is hier in Nederland het tegenovergestelde het geval. Uit onderzoek blijkt namelijk dat wij Nederlanders ieder jaar meer betalingen met onze pinpas doen ten opzichte van contant geld. Zou dat dan toch een cultuurverschil zijn? In Nederland vinden consumenten het in ieder geval erg handig wanneer zij in een winkel of restaurant met hun pinpas kunnen betalen. Sterker nog, men gaat er inmiddels vanuit dat dat eigenlijk overal wel kan. Vandaar ook de verbazing wanneer we naar Duitsland gaan en erachter komen dat pinnen geen optie is. In Nederland kan er tegenwoordig zelfs ook vaak aan de kraam en op evenementen worden gepind. Een mobiele pinautomaat huren biedt hiervoor mogelijkheden. Alles om het de consument zo makkelijk mogelijk te maken.

Pinnen in Duitsland: toekomstmuziek?

Maar weer even terug naar Duitsland. Het is wel duidelijk dat betalen met je pinpas in Duitsland een stuk minder gebruikelijk is dan hier in Nederland. Maar hoe zal dat er in de toekomst uit gaan zien? Ondanks dat de Duitser sterk gehecht zijn aan hun contante geld, lijken er voorzichtig aan ook andere geluiden te horen te zijn. Zo is er onlangs in Hamburg een café geopend waar alleen maar met pin betaald kan worden. In Duitsland uniek, maar in Nederland kijken we daar niet meer van op. Eigenaar Argin Keshihian Namagerdi geeft aan: “Het is niet efficiënt om aan contant geld vast te blijven houden. Als een horecagelegenheid alleen pinbetalingen accepteert, bespaart dat veel tijd. Mijn collega’s hoeven aan het einde van de dag bijvoorbeeld geen geld te tellen. We hoeven ook geen reis naar de bank te maken of te regelen dat het geld daarheen wordt vervoerd. Daarnaast is het hygiënischer, omdat niemand het contante geld hoeft aan te raken,” zo verteld hij aan het tijdschrift IT Finanz Magazin.

Contant geld meenemen

Het lijkt dus alsof er langzamerhand meer initiatieven komen om meer te gaan binnen en minder betalingen met contant geld te doen in Duitsland. Zo gaan de Duitsers binnenkort ook stoppen met het produceren van 500 euro briefjes. Ondanks deze kleine veranderingen, lijken de Duitsers voorlopig nog gretig vast te houden aan hun manier van betalen. Dus ga je binnenkort een dagje winkelen in Duitsland? Zorg er dan voor dat je genoeg contant geld meeneemt. Want de kans is groot dat je pinpas niet overal als geldig betaalmiddel geldt.

Bron: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/204725/Pinnen-in-Duitsland-Nur-Bargeld-bitte

Hoe promoot je je evenement via facebook?

Het gebruik van social media is tegenwoordig niet meer weg te denken wanneer je een evenement organiseert. Vooral facebook is hierbij onmisbaar. Wist je dat er in 2017 wereldwijd maar liefst 47 miljoen facebook evenementen werden georganiseerd? Hoe groot of klein je evenement ook is, door het goed te promoten via facebook kun je zorgen voor een stuk meer bekendheid, meer bezoekers en dus hopelijk ook een groter succes! Wij delen hier een aantal tips over hoe je jouw evenement het beste kunt promoten via facebook.

Tip 1: Je evenement delen

Om jouw evenement te promoten op facebook, is het ten eerste handig om het evenement te delen met zo veel mogelijk van je eigen vrienden en volgers. Vraag ook aan hen om het evenement met zoveel mogelijk anderen te delen. Als dit goed gebeurd, heb je binnen de kortste keren een hoop nieuwe bezoekers en interactie op de evenementpagina van jouw facebook evenement. Hoe doe je dit precies? Ga eenvoudigweg naar het keuzemenu van je evenementpagina op facebook. Klik eerst op ‘uitnodigen’ en vervolgens op ‘delen op pagina’.

 

Tip 2: Organiseer een winactie

Zodra mensen interesse hebben getoond in jouw evenement, komen ze op de facebookpagina van het evenement terecht. Maar dan ben je er nog niet. Je wilt die interesse ook vasthouden zodat ze je evenement ook daadwerkelijk zullen gaan bezoeken. Je kunt interactie met je online bezoekers creëren door bijvoorbeeld een winactie te organiseren. Geef bijvoorbeeld aan dat je gratis toegangskaartjes of andere leuke extra’s zal verloten onder bezoekers die reageren op het bericht of die de evenement pagina delen. Dat levert gegarandeerd interesse op!

Tip 3: Creëer een gevoel van schaarstePromoot je evenement via facebook

Dit klinkt misschien wat contra-intuïtief, maar op een gegeven moment is het goed om te laten blijken dat de kaarten voor jouw evenement (bijna) uitverkocht zijn. Hierdoor zullen degenen die jouw evenementpagina hebben geliked denken “Oh nee, daar wil ik toch echt wel naar toe. Nu moet ik snel mijn kaartje kopen!” Wat hierbij ook kan helpen is dat je kaartjes in verschillende prijsklassen aanbiedt. ‘Early birds’, oftewel bezoekers die hun kaartje ruim van tevoren aanschaffen, betalen de laagste prijs. Hoe langer men wacht, hoe meer de prijs oploopt. Dan zullen kopers er zeker vroeg bij willen zijn!

Tip 4: Maak gebruik van influencers

Ja, ook in Nederland kun je influencers inhuren die zich enkel en alleen focussen op het promoten van evenementen op social media zoals facebook. Dit is vooral interessant wanneer jouw evenement gericht is op een jong publiek dat veel tijd spendeert op social media. Zij zullen vatbaar zijn voor de charmes van influencers. Influencers zijn doorgaans bekend via youtube, instagram of andere social media kanalen en hebben daarop veel volgers. Wanneer zij met jou samenwerken om jouw facebook evenement te promoten, zullen ze het evenement delen op hun eigen tijdlijn, hun vrienden en volgers uitnodigen om te komen en persoonlijke berichten sturen aan mensen om ze van jouw evenement op de hoogte te brengen.

Betere inrichting voor meer verkoop in je winkel

Je staat er misschien niet iedere dag bij stil, maar de manier waarop jouw winkel is ingericht kan veel invloed hebben op je verkoopcijfers. Dit gebeurt op een negatieve manier wanneer jouw winkel zodanig is ingericht dat klanten zich er niet op hun gemak voelen. Ze zullen dan minder snel geneigd zijn om lang te blijven of om een aankoop te toen. Het werkt gelukkig ook de andere kant op: in een winkel met een prettig interieur zullen je klanten zich uitgenodigd voelen. En blije klanten kopen meer! Hoe jij ook op een simpele manier jouw winkel zo inricht dat je meer verkoopt? Lees snel verder!

Tip 1: Focus op rechtsRicht je winkel handig in

Dit klinkt misschien gek, maar het is echt waar: klanten zijn bij het binnenstappen van een winkel bijna altijd geneigd om eerst naar rechts te kijken en dan pas naar links. Gebruik dit feitje in je voordeel en plaats de belangrijkste producten in je winkel dus vooral aan de rechterkant. Hierbij kun je denken aan de producten die veel opleveren of de items die passen bij de tijd van het jaar. De linkerkant van de winkel is meer geschikt voor visueel ‘saaiere’ dingen, zoals de kassa of paskamers.

Tip 2: De kroonjuwelen niet vooraan

Je zou misschien denken dat je je beste, mooiste, meest interessante producten zo snel mogelijk aan je klant moet introduceren en ze daarom vooraan in de winkel moet plaatsen. Maar zo werkt het menselijk brein helaas niet. Wanneer jouw klanten je winkel in lopen, moeten ze eerst als het ware even ‘wennen’ aan het feit dat ze zich nu in een andere setting bevinden dan daarvoor. Om deze reden zijn ze lichtelijk in de war op dit punt in hun winkel-reis. Prikkels zoals producten en aanbiedingen komen niet optimaal binnen. Heb je een product waarvan je wilt dat je klanten er veel aandacht aan besteden? Plaats dit dan niet helemaal bij de ingang, maar liever wat verder in de winkel.

Tip 3: Maak het je klanten makkelijk

Voor de een is winkelen een feest, maar voor de ander kost het veel energie. Al helemaal wanneer ze al veel andere winkels in- en uit zijn geweest die dag. Maak het je klanten daarom zo makkelijk en comfortabel mogelijk in jouw winkel. Denk aan een comfortabele stoel bij de paskamers, bijvoorbeeld. Zodat degene die is meegesleept naar het winkelen eventjes kan bijkomen. Maar ook qua betaalopties kun je het je klanten beter gemakkelijk maken. Kies voor een mobiele pinautomaat huren, zodat je klanten altijd de optie hebben om met hun pinpas te betalen in jouw winkel. Daarmee loop je veel mislukte verkopen mis!

 

Tip 4: Aangenaam voor alle zintuigen

Als winkeleigenaren denken aan de inrichting van hun winkel, zijn ze meestal geneigd zich te focussen op het visuele aspect, oftewel de dingen die de klanten kunnen zien. Maar vergeet ook de andere zintuigen van je klanten niet! Zorg bijvoorbeeld dat het lekker ruikt in je winkel. Dat doe je in de eerste plaats natuurlijk door je winkel netjes en schoon te houden, maar denk bijvoorbeeld ook eens aan lekker ruikende geurstokjes of geurkaarsen. Een prettige achtergrondmuziek (die niet te hard staat!) kan ook bijdragen aan een positieve winkelervaring voor je klanten. Wat betekent dat ze geneigd zijn om langer te blijven, meer te kopen, terug te komen en hopelijk ook al hun vrienden te vertellen over jouw winkel!

 Laat kinderen verantwoord pinnen

Kinderen en pinnen

Ieder jaar worden er steeds meer pinbetalingen gedaan. Ook kinderen beginnen steeds jonger met een pinpas te betalen en beschikken dan ook vanaf een steeds jongere leeftijd over een eigen pinpas. Handig wanneer zij een boodschap moeten halen of schoolspullen willen kopen. Helaas kleven er ook wat nadelen aan deze ontwikkelingen.

Kinderen vaak nonchalant met pinnen

Hoewel kinderen dus steeds vaker over een pinpas beschikken en zelfstandig pinbetalingen doen, blijkt uit een recent onderzoek van Nimbus dat zij dit vaak te nonchalant doen. Uit het onderzoek komt onder andere naar voren dat ouders dit jaar minder zeker weten dat er niemand meekijkt terwijl hun kind aan het pinnen is dan vorig jaar. Ook is het percentage kinderen dat hun pincode uit hun hoofd kent met 16% gedaald ten opzicht van vorig jaar, terwijl er meer kinderen een eigen pinpas kregen.

Onzichtbaar geld

De reden dat kinderen meer moeite hebben met pinnen dan met contante betalingen, is dat het om zogenaamd ‘onzichtbaar geld’ gaat. In vroeger tijden hadden kinderen een spaarpot waar briefjes en muntjes in zaten die zij konden vastpakken en waarmee ze konden betalen. Dit maakte het besef van de waarde van geld begrijpelijker en overzichtelijker. Doordat dit besef van waarde met digitaal geld minder aanwezig is, geven kinderen makkelijker meer geld uit zonder dat zij dit merken. Kinderen betalen daarnaast ook vaak contactloos, vooral bij mobiele pinautomaten. Dit heeft ermee te maken dat kinderen vaker kleine aankopen doen. Handig, maar hierdoor zijn zij nog meer geneigd om hun pincode te vergeten.

Wat kun je als ouder doen om kinderen verantwoord te laten pinnen?

Ondanks deze negatieve berichten, raadt Nimbus het ouders toch zeker aan om kinderen al een pinpas te geven wanneer zij nog op de basisschool zitten. Op die manier kunnen ze namelijk op jonge leeftijd al wennen aan het doen van pinbetalingen en zal het ze makkelijker afgaan wanneer ze eenmaal naar de middelbare school gaan en grotere bedragen gaan afrekenen.

Daarnaast is het ook belangrijk dat ouders aan kinderen leren dat er meer komt kijken bij pinnen dan alleen het betalen in de winkel. Laat kinderen meekijken naar de bij- en afschrijvingen op de betaalrekening, zodat zij inzicht krijgen in wat er allemaal aan geld binnenkomt en uitgaat. Tegenwoordig kan je bij de meeste banken je geldzaken makkelijk inzien via een app. Ideaal voor kinderen.

Het is eveneens van belang dat ouders kinderen leren om verantwoordelijk met hun digitale geld om te gaan. Het is voor ouders bijvoorbeeld mogelijk om via de bank kinderen een pinlimiet te geven. Zo weet je als ouder zeker dat je kind niet in één keer de hele rekening leeghaalt. Benadruk ook bij je kinderen dat het belangrijk is om geld opzij te leggen om te sparen. Je hoeft niet altijd te sparen voor een bepaald doel, zoals een gewenst stuk speelgoed of elektronica. Het is altijd goed om te sparen, zodat je later een appeltje voor de dorst hebt. Hoe eerder kinderen dat leren, hoe beter zij er later mee om kunnen gaan.
Bron: Artikel van NOS

4 Goede voornemens voor ondernemers

Goede voornemens voor ondernemers

Goede voornemens voor ondernemers

Het is weer januari en dat betekent voor veel mensen dat er ook weer enthousiast goede voornemens worden gemaakt. Goede voornemens kunnen je helpen om er een succesvol jaar van te maken. En dat geldt natuurlijk ook voor ondernemers. We hebben een aantal goede voornemens op een rijtje gezet die jou als ondernemer zullen helpen om van 2019 je meest succesvolle jaar tot nu toe te maken!

Voornemen 1: Vergroot je aanwezigheid op social media


Het is geen groot geheim dat het tegenwoordig allemaal gebeurt op social media. Een beetje ondernemer is anno 2019 dan ook actief op meerdere social media platforms. Denk hierbij aan een facebookpagina voor je onderneming, maar bijvoorbeeld ook aan twitter, Instagram, LinkedIn of YouTube. Misschien is jouw onderneming al aanwezig op social media, maar gebeurt er op dit moment niet echt veel. Zorg dat je in het nieuwe jaar al je sociale kanalen netjes bijhoudt en regelmatig iets van je laat horen. Dat kost inderdaad wel wat werk, maar het zal de bekendheid van jouw merk zeker goed doen.

Voornemen 2: Blijf jezelf ontwikkelen

Als ondernemer ben je nooit uitgeleerd. Ieder jaar weer maakt jouw vakgebied nieuwe ontwikkelingen mee. Zorg dat je jezelf goed op de hoogte houdt van wat er momenteel speelt binnen jouw doelgroep. Maar ontwikkel jezelf ook door cursussen te volgen op bijvoorbeeld het gebied van marketing, leiderschap of IT. Lees de relevante literatuur in jouw vakgebied en volg het nieuws dat met jouw onderneming te maken heeft. Zo kan jouw onderneming steeds weer inspelen op de nieuwste trends en de nieuwe behoeften van jouw klanten en blijf je actueel.

Voornemen 3: Houd je klanten te vriend

Hoe gaat het oude spreekwoord ook alweer: “De klant is koning”. Daarom wil je het jouw klanten zo makkelijk mogelijk maken in het nieuwe jaar. Want blije klanten zijn klanten die vaak terug zullen komen en over jouw onderneming zullen vertellen aan hun vrienden en familie. Lever je product of dienst dus altijd met een glimlach en organiseer regelmatig kortingen en andere acties voor je trouwe klanten. Hoe kun je het je klanten nog meer makkelijk maken? Door een mobiele pinautomaat te huren bijvoorbeeld. Geef jouw klanten de optie om gewoon met hun pinpas te kunnen betalen. Dat is voor iedereen wel zo makkelijk.

Voornemen 4: Vind een balans tussen je werk en privéleven


Ondernemers zijn, zoals de naam al doet vermoeden, ondernemend. Ze zijn hardwerkend en ambitieus. Mooie eigenschappen, want ze brengen je verder en leveren je succesresultaten op. Maar die gedrevenheid kan, als je niet uitkijkt, ook een valkuil worden. Te hard werken en te lange dagen maken kan leiden tot stress, vermoeidheid, minder plezier in je werk en uiteindelijk zelfs een burn-out. Vergeet daarom niet dat er naast je onderneming nog andere onderdelen van je leven zijn. Maak bewust tijd voor jezelf en tijd voor je vrienden en familie. Maak tijd om te sporten en te ontspannen. Hierdoor zal je alleen maar productiever worden, wat uiteindelijk ook weer goed is voor je onderneming.